Beste bewoners,
Hieronder treffen jullie het krantenartikel uit het NHD van vanochtend aan betreffende de raadsvergadering van gisteravond. De raadsvergadering is hier terug te kijken.
Gisteravond is tijdens de raadsvergadering besloten voor maatregelenpakket B op het moment dat de aansluiting op de A9 is gerealiseerd.
De coalitiepartijen waren eensgezind, de oppositie was verdeeld: CDA was voor variant A met spitsbeperkingen voorzien van instelbare venstertijden, GBH en PvdA maakten geen keuze en Heiloo Lokaal was voor variant D (eenrichting verkeer).
Het is dus variant B geworden en ook het omzetten van grenswaarde naar toetswaarde kon niet meer worden tegengehouden.
Voor de duidelijkheid: De Stationsweg krijgt een toetswaarde van 6000 motorvoertuigen per etmaal, liever zien wij dat dit nog verder naar onderen toe wordt bijgesteld. (Mogelijk door het spoorboekloos rijden en de herinrichting van de Stationsweg Zeeweg).
Het is in ieder geval geen 8000 en dat betekent dat de druk omlaag gaat.
Verschillende moties en amendementen zijn ingediend:
Er is gelukkig een motie aangenomen om de Stationsweg met voorrang aan te pakken: Het is de bedoeling om een schetsontwerp voor de herinrichting van onze straat in een participatie traject met de bewoners in het eerste kwartaal van volgend jaar gereed te hebben.
Dit participatietraject cq proces zal bestaan uit een enquete naar de bewoners toe, opdat de bewoners de gelegenheid wordt geboden mee te denken over de uiteindelijke inrichting van onze straat.
Daarnaast kreeg een communicatie-campagne van het CDA "Heiloo west goes west" veel bijval.
Verrassend is dat de motie voor de Stationsweg meteen gepaard is gegaan om het Stationscentrum autoluw/autovrij te maken. De bedoeling is natuurlijk nog wel dat de gemeente de winkeliers en bewoners hierbij betrekt.
Van de verdere ontwikkelingen wordt u op de hoogte gehouden.
Met vriendelijke groet,
Ton Ruiter